מדגדג לי להתחיל את הפוסט במשפט “דייג אוהב דגים?” ועל אותו משקל: מאפרים אוהבים איפור? אבל אנסה לשלוט בעצמי. בכל אופן, הסיבה שלשמה התכנסנו היא כדי לדון במותגי איפור שמיוצרים על ידי מאפרים. אפשר להניח שמותגי איפור כאלה יהיו טובים מהרגיל, נכון? אחרי הכל, מאפרים עובדים בשטח ויכולים להרגיש בחסרונם של מוצרים מסוימים בשוק הרבה יותר טוב מאנשים שאינם מעורבים ישירות בתעשייה. כמו כן, הרבה פעמים הם מייצרים את המוצרים כך שיישמשו אותם בעבודה על הסט, עם סלבס וכו’.

שמתי לב שהמכנה המשותף של הרבה מהמוצרים שברשותי השייכים למאפרים שהם קרמיים ואפילו אדיטוריאליים. אני לא יודעת האם זה נובע מכך שהם נוצרו במטרה לשרת מאפרים על סטים של צילומים או שאלה היו הבחירות הספציפיות שעשיתי בעצמי מתוך כל ליין, ייתכן שזה שילוב של שניהם – אבל כך או כך, אני לגמרי בעד התופעה.

ROEN

כנראה המותג שאני מקבלת לגביו הכי הרבה שאלות כשאני מאופרת במוצרים שלו. במצבים כאלה אני נאלצת לשגר איזו תשובה מקושקשת סטייל “כן, זה מותג נישתי של מאפרת סלבס” וזה השלב שאנשים בדרך כלל מאבדים בו עניין. אבל חכו, כי יוצרת המותג היא המאפרת ניקי דרוסט והיא טיפוס ממש מעניין. קודם כל, יש לה סטייל מהמם בפני עצמה ושנית, היא מאפרת אושיות כמו רוזי האנטיגנטון וויטלי. 

כרגע ליין האיפור שלה מצומצם ביותר וכולל שתי פלטות, צללית טופ קואוט שאותה סקרתי כאן ומברשת. בסוף החודש היא משיקה צללית טופ קואוט נוספת ובהמשך כנראה שגם פלטה. מדובר בפלטות זעירות לעומת המחיר שלהן (42$ לא כולל משלוח ומיסים) אבל בעלות פורמולה ייחודית שמרגישה ממש קרמית. למעשה, המרקם שלהן כל כך חמאתי שאני מוצאת שהן זזות במהלך היום, מה שמוסיף ללוק האדיטוריאלי שלהן אם כי הופך אותן גם לקצת פחות פרקטיות ביום יום. צללית הטופ קואוט, שבהתחלה לא ידעתי איך לאכול אותה, הפכה לאחת האהובות עליי ואני מוצאת שאני גם לגמרי משתמשת בה לבדה כדי להעניק לעפעפיים מראה גלוסי מבריק. לה יש פורמולה שונה והיא פחות קרמית עם חלקיקים גדולים יותר של נצנצים, מה שמאפשר תפיסה טובה יותר על העפעפיים ומונע ממנה לזוז לכל עבר.

כדי לעקוב אחרי ניקי דרוסט הקליקו כאן

כדי לקנות את מוצרי המותג הקליקו כאן (יש להיעזר בחברת שילוח)

Westman Atelier

גוצ’י ווסטמן היא אישיות ממש מעניינת ויצא לי להאזין לכמה פודקאסטים בהשתתפותה. היא מגיעה מבית היפי, מה שמסביר את העובדה שקוראים לה גוצ’י (מילה שמקורה מהסנסקריט) והיא עבדה במהלך הקריירה שלה בתור המאפרת הראשית של לנקום ורבלון, עד שהקימה ליין טיפוח משלה הנושא את שמה. היא עבדה עם סלבריטאיות כמו גווינית’ פאלטרו, ג’סיקה ביל ונטלי פורטמן והייתה אחראיות לעבודות האיפור בקאברים של המגזינים הנחשקים בעולם.

ליין הטיפוח Westman Atelier הושק בלעדית בבארניז אך זמין גם לקנייה באתר שלה. מדובר בליין קפסולה נטול אכזריות הכולל כרגע מספר מצומצם של מוצרים שכבר זכו למעמד קאלט בקרב מבינות עניין, רובם מגיעים בתצורת סטיקים. כרגע מדובר גם בקולקציית גוונים מאוד בעייתית כך שאני משערת שגוצ’י עוד מתכוונת לפתח את הליין בהמשך. שני המוצרים שברשותי, הסומק בגוון Petal ובייחוד הקונטור בגוון Biscuit הם מוצרים נהדרים: פורמולה נימוחה המיטשטשת בקלות ויוצרת מראה טבעי אך מובחן. הקונטור הוא כנראה בעל הגוון הכי מדויק שנתקלתי בו, אבל שוב, הוא מדויק עבורי ואני בהירה מרוב האוכלוסיה כך שחבל שזה הגוון היחידי שזמין כרגע בליין. גם על המייקאפ בסטיק שמעתי תשבוחות אך טרם יצא לי להתנסות בו.

כדי לעקוב אחר גוצ’י ווסטמן הקליקו כאן

כדי לקנות את מוצרי המותג הקליקו כאן (יש להיעזר בחברת שילוח)

Surrat

טרוי סוראט הוא כנראה המאפר הכי אגדי ברשימה, מהאסכולה של קווין אקווין ונארס – והיחידי מביניהם שעדיין נמצא בין החיים. למעשה, קווין אקווין שכר את שירותיו בתור אסיסטנט בשלהי הניינטיז ותפקידו היה בעיקר לנקות את המברשות שלו. טרוי סוראט עבד עבור אקווין עד יום מותו ב-2002 ולאחר מכן שימש בתור השגריר הבינלאומי במייבלין עד שעבר לגור במשך כמה שנים ביפן. עם ההשראה המינימליסטית ששאב מיפן ייסד סוראט ליין איפור משלו ב-2013 אותו הוא ממשיך לפתח אט אט עד היום.

בשנה האחרונה יצא לי להתנסות בכמה מוצרים מתוך הליין, מה שגרם לי להתאהב במינימליזם ובאלגנטיות שלו. מוצר שראוי לציין לטובה הוא ה- Lid Lacquer של סוראט, כלומר צללית גלוס מבריקה. לכאורה מוצר נישתי מאוד אבל בפועל אני משתמשת בו יותר מכפי שהייתי מצפה: גוון Hadaka הוא גוון חולי מבריק יפיפיה שאותו במקום להניח על העפעפיים עצמם אני מניחה דווקא על קפל העין וכך אני מוצאת שהצללית לא זזה ונשארת מבריקה לכל היום. גם טכניקת ההברקה של הצלליות פותחה על סמך שיטה יפנית בשם Urushi, מה שמסביר מדוע המרקם שלה הוא החלק והנעים ביותר שבו נתקלתי בז’אנר.

כדי לעקוב אחר סוראט הקליקו כאן

כדי לקנות את מוצרי המותג הקליקו כאן וכאן

Jillian Dempsey

יאפ, זו אשתו של אבל גם המאפרת של אמיליה קלארק וג’ניפר אניסטון – שנאמר: I’ll have but she’s having. גם ליין האיפור שלה מצומצם יחסית בדומה לשאר המותגים ברשימה וכולל גלוסים לעיניים, סמקים קרמיים ועיפרון עיניים. מוצרי המותג נחתו לאחרונה בקאלט מה שהפך אותם לנגישים בהרבה אבל אני חייבת לומר, שהפעם לא השתכנעתי לגבי הפורמולות ואני מוצאת שגוון ה- Peach המיועד לעיניים, הוא הרבה יותר דביק מכפי שהייתי מצפה ממוצר מהז’אנר, אבל הוא היחידי שניסיתי אז אולי מצפות הפתעות בשאר הליין.

כדי לעקוב אחר ג’יליאן דמפסי הקליקו כאן

כדי לקנות את מוצרי המותג הקליקו כאן

ליסה אלדרידג'

הו ליסה. האם יש מישהי שלא מכירה אותה? מעבר לכך שהיא מאפרת בחסד היא גם יוטיוברית מדהימה המצליחה לשמור על ההגינות שלה לאורך כל הדרך. היא השיקה לפני כתשעה חודשים פורמולת שפתוני מאט עם שלושה גוונים אדומים והשמחה הייתה גדולה. לא הצלחתי לשים את ידיי עליהם ולא ברור לי איך זה קרה. לכן, כשהיא הודיעה על השקת ארבעה גוונים ורודים חדשים בשתי פורמולות שונות – הפעם הייתי על היכון.

ההשקה הנוכחית לא הייתה חלקה כי גם שופיפיי קרסו בסמוך למועד עלייתם לאוויר מה שגרם לנו להמתין שעה שלמה עד שהתאפשר להוסיף את המוצרים לסל הקניות וגם ספק המשלוחים של ליסה עשה בעיות וכתוצאה מכך הייתה לה תקלת עיכובים במשלוחים מסביב לעולם. בכל אופן, ההמתנה והטרחה היו שווים את זה, כי גם הפורמולה החדשה היא פלולס. הנה ספויילר: כל שלושת השפתונים האדומים המקוריים של ליסה יהיו זמינים ב- Pre order ב-24 ביולי, 17:00 שעון ישראל, באתר הרשמי שלה כאן.

הגוון שלי הוא ה-Rainbow Spill והוא גוון אבטיח ניאוני פיגמנטי בטקסטורת מאט, נוח מאוד על השפתיים ולא מעניק להן מראה מיובש. כמובן שכל השפתונים הורודים אזלו כבר ולכן כל שנותר הוא להמתין לחזרתם של האדומים לחיינו בתקווה לתהליך הזמנה ומשלוח קצת חלקים יותר. 

כדי לעקוב אחרי ליסה אלדרידג’ הקליקו כאן

כדי להזמין את המוצרים הקליקו כאן (רק ב-24 ביולי)

וויין גוס

אני מודה שוויין גוס רחוק מלהיות היוטיובר האהוב עליי ואני לא מתחברת לפרסונה הוירטואלית שלו. יותר מדי קליק בייט לטעמי וקצת מעט מדי אינפורמציה – ההיפך המוחלט מליסה אם תשאלו אותי. למרות זאת, אין עוררין שכמאפר הוא מעולה ואני דווקא מוצאת שליין מברשות האיפור שלו לא זוכות למספיק אהבה בסושיאל מדיה, אולי כי מדובר במוצר פרימיום שמיועד לגרעין הקשה של אוהבות האיפור.

סקרתי את אוסף המברשות היפניות שלי בפוסט נפרד ושם גם התייחסתי למברשות של ווין המיוצרות בעבודת יד בקיוטו ובכל זאת ראוי לציין אותן שוב כי הן בעיניי פלולס. כל מברשת פונקציונלית ובדרך כלל משמשת ליותר ממטרה אחת, כולן מטשטשות כמו חלום ומתפקדות בצורה מדויקת. לטעמי המוצרים בהחלט שווים את ההשקעה בהם למרות תג המחיר הכאוב.

כדי לעקוב אחרי ווין גוס הקליקו כאן

כדי להזמין את המוצרים הקליקו כאן

Rae Morris

עוד מאפרת שאני לא מפסיקה להתפעל מהעבודות שלה היא Rae Morris, מאפרת אוסטרלית הפעם שמתמחה בעבודות אדיטוריאליות ואין גבול לכישרון שלה. גם ל-Rae יש ליין מברשות תחת המותג שלה וגם הן בעיניי המברשות היוקרתיות ביותר שאפשר להעלות על הדעת עם יכולת מדויקת של פיזור הפיגמנט וחשיבה חכמה מאחורי כל צורה וצורה.

כדי לעקוב אחר Rae Morris הקליקו כאן

כדי לקנות את המוצרים שלה הקליקו כאן

Violette Estee Lauder

לא מדובר בפרופר ליין איפור של מאפרת אלא שיתוף הפעולה בין ויולט לבין אסתי לאודר, שהיא גם המאפרת הראשית שלו. אחת בעונה בממוצע ויולט מוציאה קולקציית קפסולה בנושאים משתנים תחת מותג האיפור ובכך מצליחה לעורר את הנוכחות הוירטואלית המנומנמת שלו בסושיאל מדיה. ויולט היא מאפרת ויוצרת תוכן בחסד, פריזאית שיקית שהסגנון שלה מתבטא באיפור פרקטי אך מלא חיים ונטול מאמץ. ויולט מדגימה בעבודות שלה כיצד אפשר לשלב צבע, כיף ואפילו נצנצים באיפור קליל שאפשר לייצר תוך כמה דקות ועדיין לשמור על מראה נקי שדרכו רואים את העור הטבעי.

קשה לי לומר שהקולקציות בעיצובה הן פורצות דרך כמו חלק מהמוצרים האחרים ברשימה, אך ראוי גם לומר שהחופש האמנותי שלה הוא ככל הנראה לא אין סופי כי בכל זאת מדובר בחברת ענק ולא רק במותג עצמאי ונישתי. למרות זאת, ויולט מצליחה להוציא תחת ידיה עונה אחר עונה קולקציות מהודקות אשר מדברות בשפה האסתטית שלה ומכילות בכל זאת מוצרים מעניינים כמו מוצר באלם רב שימושי המיועד לעיניים וללחיים.

כדי לעקוב אחר ויולט הקליקו כאן

כדי לקנות את מוצרי הקולקציה הקליקו כאן (יש להיעזר בחברת שילוח)

מה איתכן? אוהבות ליינים של מאפרים?